ЗЗСО №225
м. Києва

У цей день в нашій школі до Міжнародного дня грамотності вчителями було проведено відкриті уроки та низку інших заходів для вдосконалення рівня грамотності учнів.

В цьому році Міжнародний день грамотності святкує свій 50-річний ювілей. Це один із днів, який відзначається у всьому світі під егідою Організації Об’єднаних Націй.

Так Міжнародний день грамотності 2016 року відбувається під девізом “Читаючи минуле, пишемо майбутнє”. Це дає можливість оцінити успіхи проведеної за 50 років роботи і запропонувати новаторські шляхи подальшого підвищення рівня грамотності в майбутньому.

Одне зі значень слова “грамотність” – це володіння цілим комплексом суспільно-необхідних знань і, навичок, які дозволяють людям свідомо брати участь у соціальних процесах, а також вільно спілкуватися різними мовами і в різних культурах у сучасному світі.

Прагнення до тотальної грамотності нації завжди було, є та буде. Всі українці, які хочуть добра своїм дітям, мають прищепити їм бажання до самовдосконалення, сміливість у здобутті нових знань, відвертість і щирість у висловлюванні думок, любов до книжок, навички роботи з сучасними інформаційними технологіями, розуміння й усвідомлення глобальних проблем людства та шляхів їх подолання – одне слово те, що складає грамотність сучасної людини.

Після проведення різноманітних заходів зроблено висновок, що грамотністьфундамент, на якому можна збудувати подальший розвиток людини.

Рівень грамотності сьогочасної людини невід’ємно пов’язаний із вмінням користуватися новітніми технологіями, зокрема використовувати сучасні засоби масової інформації та комп’ютерної техніки. Інформаційна грамотність – це грамотність науково-технічна та правова. Грамотна людина має свою думку та вміє правильно її виражати.

За кількісними показниками освіти, особливо вищої, Україна посідає досить пристойне місце.

Рівень грамотності дорослого населення України складає 99,7%. Зазначений показник є досить високим навіть для таких країн як Швейцарія, Великобританія, Ліхтенштейн і Японія.

Другий освітній компонент - очікувана тривалість навчання містить здобуття другої або й третьої вищої освіти у зрілому віці, що нині дуже поширено в розвинених країнах. За ним Україна ділить 38-39-е місце з Білоруссю. За середньосвітового розміру в 12,3 роки в Україні він дорівнює 14,6, а найвищі показники в Австралії - 20,5 роки, Нової Зеландії - 19,7, Ісландії - 18,2 роки.

У сумі за двома освітніми компонентами Україна займає досить високе приблизно 27-е місце у світі. І в цьому безперечно в першу чергу потрібно подякувати українським вчителям !

Щира вдячність вам, дорогі педагоги, за самовіддану працю, за бездоганне виконання такої відповідальної місії, як виховання підростаючого покоління. Адже саме ви сприяєте формуванню юних особистостей, від яких залежить наше майбутнє, завтрашній день Української держави.